ریاضیات در استان کرمان

استان کرمان از قدیم با ریاضیات آشنا بوده است. ابوعبدالله محمد بن عیسی ماهانی که متولد ماهان (سی کیلومتری کرمان) است از قدیمی ترین ریاضیدانان ایران (قرن سوم هجری ) است. و امروزه نیز با داشتن اساتید بزرگی چون پرفسور رجبعلی پور و سایر اساتید ریاضی جایگاه ویژه ای در ریاضیات کشور دارد. امروزه استان کرمان به عنوان یکی از قطب های ریاضی در کشور مطرح می باشد.

شروع به کار موسسه:

کانون ریاضیات کرمان در سال 1390با همکاری عده ای از دانش آموختگان ریاضی که همگی جز نخبگان و بهترین فارغ التحصیلان از دانشگاههای معتبر ایران همچون، دانشگاهشهید باهنر کرمان، دانشگاه صنعتی شریف ، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه امیرکبیر بوده اند، تاسیس به عنوان اولین و یکی از جامع ترین مراکز آموزش، نشر و گسترش فرهنگ ریاضی و با دارا بودن مجوز از اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان مفتخر است با بهترین و پیشرفته ترین شیوه های علمی در تدریس ریاضیات و با هدف ایجاد علاقه نسبت به درس ریاضی برای همه دانش آموزان اقدام به برگزاری کلاس های آموزش ریاضی به صورت ترمیک در مقاطع مختلف تحصیلی نماید و با ارائه روش های نوین در جهت کامل کردن نظام آموزشی و همچنین تالیف کتاب های کمک آموزشی برای درک بهتر و بیشتر مطالب ریاضیات اقدامات موثری به انجام رساند.

این موسسه به تالیف کتاب،طرح سوال و ارائه شیوه های زیباتر و آسانتردروس، ساخت وسایل کمک آموزشی پرداخته تا بتوانند سطح آموزش ریاضی را نه تنها در استان، بلکه در سطح کشور ارتقاء بخشد.

 نحوه همکاری اعضاء:

تهیه مطالب و ارائه سر فصل ها و انتخاب سوالات صرفا ازطرف هیات علمی کانون می باشد اما ما برای تدریس صرفا از معلمینی استفاده می کنیم که در مدارس مشغول به تدریس می باشند و کاملا مسلط بر روش های تدریس ریاضیات مطابق با روشهای تدریس آموزش و پرورش هستند.

اهداف تاسیس آموزشگاه کانون ریاضیات کرمان :

از مهم ترین اهداف تاسیس کانون ریاضیات کرمان ، آموزش مفهومی ریاضیات با استفاده از ساده ترین روش ها و الگو گرفتن از طبیعت بوده است، به گونه ای که در سال های اخیر، با طراحی طرح درس های زیبا در مقاطع مختلف توانسته ایم در زمینه علاقه مند کردن دانش آموزان به مباحث ریاضیات و حل مسئله گامی موثر برداریم.

مشکلی بزرگ در ریاضی:

بسیاری از مشکلات دانش آموزان در ریاضی به دلیل استفاده کم از ذهن و وابسته بودن به محفوظات است.یکی دیگر از بزرگترین مشکلات ما در یادگیری ریاضیات، عدم ارائه طرح درسهای صحیح و جذاب از جانب معلم ریاضی می باشد. در ابتدا تمام تلاش همکاران ما در این مجموعه بر این بوده است تا با طراحی طرح درسهای شیرین و جذاب ، آموزش مفاهیم ریاضی را برای دانش آموزان ساده و شیرین کنند. هدف نهایی ما بر این بوده است که دانش آموزان به جایی برسند که درگیر مسائلی شوند که برای حل آنها می بایست از ذهنشان کمک بگیرند.

اندیشیدن هنر ریاضی :

 یکی از مهم ترین تاثیرات علم ریاضی در زندگی انسانها ، تقویت قدرت حل مسئله و آموزش نحوه صحیح و منطقی فکر کردن است که دانش آموزان در قالب حل مسئله ریاضی به آن میرسند. متاسفانه یکی از بزرگترین مشکلات جامعه امروزی مخصوصا برای جوانان ، عدم توانایی آنها در مقابله باسختی ها و دشواری های زندگی و پیدا کردن راه حل مشکلاتشان است. یک دلیل این موضوع عدم توانایی آنها برای فکر کردن و پیدا کردن راه حل منطقی برای رفع مشکلات می باشد….

آرزوی نهایی :

هدف ما پرورش قدرت اندیشه و تفکر دانش آموزان است زیرا یکی از مشکلات امروزی جوامع بشری عدم توانایی افراد برای فکر کردن و تصمیم گیری در مراحل مختلف زندگی و برطرف کردن مشکلاتشان می باشد.ریاضیات به دلیل ماهیت حل مسئله آن، کمک شایانی به حل این مشکل می کند.

برخی از دستاوردهای ما :

تالیف 37 عنوان جلد کتاب ریاضی برای پایه های مختلف ، که برخی از کتاب های تالیف شده، امتیاز لازم را به عنوان کتاب های کمک آموزشی مناسب را آورده اند و در سایت سامان کتاب بار به نشانی http://samanketab.roshdmag.ir بارگذاری شده اند و همچنین ساخت لوازم و وسایل کمک آموزشی ریاضی متعدد ، نیز از مهم ترین دستاوردهای ما در این مجموعه بوده است. نتیجه مهم این دستاوردها، علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی و علاقه مند شدن به بحث حل مسئله بوده است.



آدرس ها:

آدرس شعبه ۱ (شعبه مرکزی) : خیابان فیروزه کوچه ۸ پلاک ۶۰

آدرس شعبه ۲: خیابان فیروزه نبش کوچه ۸

آدرس دبستان دوره اول: خیابان فیروزه کوچه ۸ پلاک ۱۹

آدرس دبستان دوره دوم: خیابان فیروزه نبش کوچه ۸

آدرس دبیرستان دوره اول (پروفسور رجبعلی پور): خیابان فیروزه کوچه ۸ پلاک ۶۰

تماس با ما:

ایمیل: kmc91.ir@gmail.com

شماره های تماس:‌

۰۳۴-۳۲۵۳۰۹۹۴

۰۳۴-۳۲۵۲۱۱۳۹

:: کلیه حقوق این وبگاه متعلق به کانون ریاضیات کرمان می‌باشد و هرگونه کپی برداری از آن، تنها با ذکر منبع مجاز می‌باشد::