معرفی مدرسه:

مدارس کانون ریاضیات کرمان در مقطع ابتدایی، دوره اول و دوره دوم، از سال 95 در استان کرمان تاسیس شده اند.


نگاهی به اهداف کلی و چشم اندازهای مدرسه:

سیستم آموزشی این دبستان بر پایه این نیست که دانش آموزان خود را برای امتحان آماده کنند، بلکه شوق به دانستن، دانایی و پیشرفت فردی و شخصیتی، اساس کار این مدرسه را تشکیل می دهد. در مدرسه ما نتیجه و نمره دانش آموزان مهم نیست، بلکه آنچه بیش از همه چیز اهمیت دارد این است، که دانش آموزان از آموختن لذت ببرند و به پایان تحصیلات به عنوان پایان رنج های خود نگاه نکنند. دانش آموزان باید به این درک برسندکه همه شبیه هم نیستند و هر کسی استعداد منحصر بهفرد و ویژه خود را دارد و باید جایگاه مناسب با ویژگی های فردی خود را در جامعه پیدا کند. اما این دیدگاه که همه و بدون استثنا خوب و مستعدند و باید به جایگاه و موقعیت مناسبی در آینده برسند؛ کمک بزرگی برای پیشرفت دانش آموزان خواهد بود . دانش آموزانی که به دستاوردهای بالا می رسند، دارای حق ویژه ای نسبت به دیگر دانش آموزان نخواهند بود. در عوض به آن ها می آموزیم که چگونه شخصیت خود را گسترش دهند.

در مدرسه کانون ریاضیات، دانش آموزان خود باید در جستجوی اطلاعات باشند تا تجارب خاص خود را به دست بیاورند و منابع را با استقلال و با تکیه بر شخصیت خود تحلیل کنند. جمع آوری اطلاعات و تحلیل آن بر عهده خود دانش آموز است. به عبارتی دانش آموزان نقش گوش دهندگان را ایفا نمی کنند و در فرآیند تدریس مشارکت دارند.

 

سوال های متداول:

1- مدرسه به چه درس ها و مهارت های دانش آموز اهمیت بیشتری می دهد؟

در عین حالی که اکثر اولیاء احساس شان بر این است که در مدرسه کانون ریاضیات کرمان ، احتمالا مهم ترین درس ریاضی است، اما در مدرسه ما اولویت اول ادبیات دانش آموزان است. اینکه دانش آموز یک متن را به راحتی بخواند و موضوع آن را بفهمد، بسیار اهمیت دارد. و برای آن برنامه ای ویژه داریم. خط و خوش نویسی دانش آموزان نیز در اولویت این مدرسه می باشد. نگاه ما به ریاضی نگاه نمره نیست . بلکه ریاضی را یک درس مهم برای تقویت قدرت تفکر و حل مسئله در دانش آموز می دانیم.آموزش ریاضیات در مدرسه بسیار متفاوت خواهد بود . مهم ترین هدف ما در درس ریاضی، آموزش مفهومی ریاضیات

با استفاده از ساده ترین روش ها و الگو گرفتن از طبیعت بوده است، به گونه ای که در سال های اخیر، با طراحی طرح درس های زیبا در مقاطع مختلف توانسته ایم در زمینه علاقه مند کردن دانش آموزان به مباحث ریاضیات و حل مسئله گامی موثر برداریم. بسیاری از مشکلات دانش آموزان در ریاضی به دلیل استفاده کم از ذهن و وابسته بودن به محفوظات است. اما سعی ما بر این بوده است که دانش آموزان به جایی برسند که درگیر مسائلی شوند که برای حل آنها می بایست از ذهنشان کمک بگیرند. نگاه ما به سایر دروس مشابه خواهد بود.

 

2- آیا کلاس های مدرسه تخته هوشمند دارند؟

همانطور که می دانید استفاده مداوم از تخته هوشمند( به دلیل پرتو های نور ویدیو پروژکتورها) در کلاس برای سلامتی دانش آموزان مضر است. ولی تخته هوشمند فواید مهمی هم دارد. ما برای اینکه از فواید آن استفاده ببریم، مدرسه را به یک کارگاه هوشمند مجهز کرده ایم که هر کلاس بنا به ضرروت و نیاز از تخته هوشمند، از این کارگاه استفاده می کند.

 

3- آیا معلم ها تخصصی هستند ؟

در هر کلاس معلمی قرار دارد که به آن چه که می آموزد تخصص کامل دارد. حال آن کلاس می تواند یک معلم داشته باشد که در همه موارد تخصص داشته باشد و یا اینکه بیش از یک معلم که باز هم هر کدام در درس خود تخصص کامل دارند.گاهی اوقات نگاه والدین به معلم تخصصی ، یعنی معلمی که با بچه ها تست کار کند و مثلا دانش آموزان برای تیزهوشان و … آماده کند، می باشد که ما در این مدرسه به دنبال این اهداف نیستیم . آنچه برای ما اهمیت دارد این است که دانش آموز از آموختن

لذت ببرد و پرورش پیدا کند. هدف ما آموزش به تنهایی نیست . هدف ما آموزش و پرورش است.

4- آیا مدرسه به تست زدن هم اهمیت می دهد؟

بسیاری از ما فراموش کرده ایم که فلسفه سوالات تستی چه بوده است؟ آیا پیدا کردن جواب صحیح تست هدف بوده است؟چه شد سوالات تستی شدند؟ اگر اندکی به موضوع واقع بینانه نگاه کنیم در خواهیم یافت که هدف از تست و سوالات

تستی تنها برای تصحیح آسانتر و سریع تر برگه‌ها بوده است. گاهی اوقات عملا تصحیح تعداد زیادی اوراق امتحانی توسط

چندین مصحح، کاری دشوار بود و مشکلات زیادی به همراه داشت. اما امروزه همگی فراموش کرده ایم که هدف چه بوده و دائم دنبال تست و سوالات تستی هستیم. بسیاری از والدین از اینکه سرعت تست زنی فرزندانشان کم است، بسیار نگران هستند اما کمتر کسی نگران این موضوع است که بچه اش توان فکر کردن بیش از یک دقیقه روی مسئله ای را ندارد. امروزه تست یعنی نگرانی، اضطراب و در یک جمله بی سوادی دانش آموزان از اصل مفاهیم و درک صحیح از مسئله است.



آدرس ها:

آدرس شعبه ۱ (شعبه مرکزی) : خیابان فیروزه کوچه ۸ پلاک ۶۰

آدرس شعبه ۲: خیابان فیروزه نبش کوچه ۸

آدرس دبستان دوره اول: خیابان فیروزه کوچه ۸ پلاک ۱۹

آدرس دبستان دوره دوم: خیابان فیروزه نبش کوچه ۸

آدرس دبیرستان دوره اول (پروفسور رجبعلی پور): خیابان فیروزه کوچه ۸ پلاک ۶۰

تماس با ما:

ایمیل: kmc91.ir@gmail.com

شماره های تماس:‌

۰۳۴-۳۲۵۳۰۹۹۴

۰۳۴-۳۲۵۲۱۱۳۹

:: کلیه حقوق این وبگاه متعلق به کانون ریاضیات کرمان می‌باشد و هرگونه کپی برداری از آن، تنها با ذکر منبع مجاز می‌باشد::