سخنی با والدین محترم

اغلب اوقات کمک کردن والدین به دانش آموز برای حل تمرین هایش، باعث افت تحصیلی بیشتر دانش آموز می شود! در اینجا نکاتی است که اهمیت و توجه به این موضوع را دو چندان می کند.

معمولا والدین در منزل صورت سوال را برای دانش آموز می خوانند و احساس می کنند که با این کار به
دانش آموز خود کمک می کنند. در حالی که خواندن صورت سوال بخش مهمی از حل مساله است که شما با این کار باعث می شوید قدرت خواندن و درک مطلب از دانش آموز گرفته شود. معمولا این گونه والدین اعلام می دارند که وقتی در منزل با بچه ها کار می کنیم خوب هستند اما سر جلسه امتحان نمره آنها کم می شود.

برخی والدین هنگام حل کردن سوال، گام به گام با دانش آموز تا حل نهایی پیش می روند و این موضوع نه تنها به دانش آموز کمکی نمی کند بلکه مهارت حل تمرین را از دانش آموز می گیرد. تنها چیزی که برای دانش آموز شما مفید است ، همین وقتی است که او مشغول به فکر کردن است و گرنه جواب آن مسئله بیش از چند روز در ذهن دانش آموز نخواهد ماند. مهمترین کمک شما به فرزندانتان ، نظارت بر تحصیل فرزندتان و نه مشارکت در حل مساله است.

نقش سوالات تستی در یادگیری ریاضیات….

بسیاری از ما فراموش کرده ایم که فلسفه سوالات تستی چه بوده است؟ آیا پیدا کردن جواب صحیح تست هدف بوده است؟چه شد سوالات تستی شدند؟

اگر اندکی به موضوع واقع بینانه نگاه کنیم در خواهیم یافت که هدف از تست و سوالات تستی تنها برای تصحیح آسان تر و سریع تر برگه ها بوده است . گاهی اوقات عملا تصحیح تعداد زیادی اوراق امتحانی توسط چندین مصحح ، کاری دشوار بود و مشکلات زیادی به همراه داشت.

اما امروزه همگی فراموش کرده ایم که هدف چه بوده و دائم دنبال تست و سوالات تستی هستیم. بسیاری از والدین از اینکه سرعت تست زنی فرزندانشان کم است بسیار نگران هستند اما کمتر کسی نگران این موضوع است که بچه اش توان فکر کردن بیش از یک دقیقه روی مسئله ای را ندارد. امروزه تست یعنی نگرانی ، اضطراب و در یک جمله بی سوادی دانش آموزان از اصل مفاهیم و درک صحیح از مسئله است.

اهمیت یادگیری ریاضیات در چیست؟

از دیدگاه بسیاری ، یادگیری ریاضیات در زندگی برای قبولی در مدارس نمونه و تیزهوشان ، یا کنکور واهمیت زیادی دارد. اما مهم تر از این موضوعات یادگیری مفهومی ریاضی از این جهت اهمیت زیادی دارد که دانش آموز شما را به تفکر و اندیشیدن مشغول می کند و منطقی فکر کردن را به او آموزش می دهد.

پس بیایید دیدگاهتان را در مورد نحوه آموزش فرزندانتان عوض کنید. فقط مواظب این باشید که دانش آموزتان نحوه صحیح درس خواندن و فکر کردن را فراموش نکند .

آدرس ها:

آدرس شعبه ۱ (شعبه مرکزی) : خیابان فیروزه کوچه ۸ پلاک ۶۰

آدرس شعبه ۲: خیابان فیروزه نبش کوچه ۸

آدرس دبستان دوره اول: خیابان فیروزه کوچه ۸ پلاک ۱۹

آدرس دبستان دوره دوم: خیابان فیروزه نبش کوچه ۸

آدرس دبیرستان دوره اول (پروفسور رجبعلی پور): خیابان فیروزه کوچه ۸ پلاک ۶۰

تماس با ما:

ایمیل: kmc91.ir@gmail.com

شماره های تماس:‌

۰۳۴-۳۲۵۳۰۹۹۴

۰۳۴-۳۲۵۲۱۱۳۹

:: کلیه حقوق این وبگاه متعلق به کانون ریاضیات کرمان می‌باشد و هرگونه کپی برداری از آن، تنها با ذکر منبع مجاز می‌باشد::